Tuesday, October 11, 2011

TLC Promise Me Campaign




Pernah tak terasa kita ni selalu membazir? Pesan makanan berkawah kawah tapi sudahnya tak mampu nak habiskan..membazir kan? Membazir duit, membazir rezeki. Masa tu mula la rasa ahh sedihnya mengenangkan kehidupan rakyat somalia yang kebuluran, baru rasa nak insaf. Kalau awal awal dah pesan kat diri jangan ikut nafsu kan ke bagus. Dah lah membazir pastu boleh teragak agak pulak sama ada nak bungkus bawak balik rumah atau buang je. Kalau tapau sah sah nanti sejuk then jawabnya buang jugak lah kan. Bersalah tak dekat orang orang yang sepatutnya lebih layak terima makanan makanan tu? dari kita ni yang terlebih makan dan cukup serba serbi. Bersalah tak dekat diri sendiri sebab duit tu sepatutnya kita salurkan kepada mereka yang lebih memerlukan?

So..siapa yang rasa bersalah alhamdulillah. Bagus bagus lepas ni boleh dah makan secara berjimat untuk elak rasa bersalah yang lebih parah. Kalau tidak mahu berjimat apa kata anda tebus rasa bersalah itu dengan melakukan suatu tindakan luhur murni dengan menderma untuk suatu kempen dinamakan TLC Promise Me - For the Children of Rumah Aman.





Suatu kempen oleh Nuffnang, Churp Churp dan Milkadeal untuk memberi kehidupan lebih baik buat penghuni penghuni comel Rumah Aman. Rujuk SINI untuk maklumat lanjut.





Anda secara mudahnya dapat menderma dengan hanya klik pada badge kempen TLC promise me yang terselit pada page nuffnang anda. SINI.

ATAU

Anda boleh membuat sumbangan terus ke Rumah Aman melalui perbankan online Maybank2U, atas nama "Nuffnang TLC Promise Me S2". Derma harus ditujukan kepada Rumah Aman (Shah Alam) : nombor akaun 562106720433 (Maybank). Selepas anda telah membuat pemindahan , sila hantar screenshot bukti pemindahan ke tlcpromiseme@nuffnang.com.

ATAU

Adopt a churpie. Dapatkan maskot churp churp yang comels di Churp Churp hari ini dan segala keuntungan hasil penjualan Churpies akan disalurkan kepada Promise Me! klik SINI.






Semoga sedikit sumbangan kita ini mampu mengekalkan senyuman milik adik adik comel ini (:
 Charity for the pleasure of Allah

Ini adalah artikel tajaan Nuffnang. Terima kasih.


 

5 comments:

Anonymous said...

manusia plu bsyukur :)
take note ye, tukar seting komen ni jgn papar pgesahan pkataan, lmbat org nk post komen :)

dina kasyah said...

ehhh la! ad word verify tu ke
cehhh mne perasan haha
ok tenks dear =)

Unknown said...

Alhamdulillah.. =)

Chareal83 said...

:) Sama2lah membantu sedaya yang mampu.. entri kali ini serius... tak mcm selalu... ;))

nUmara... said...

as salam..
da byk kali membazir...!!
beli voucher on9... bile nk pakai tengok2..!!!??? da expired... deng!
lol!

selamat beramal! :)