Monday, March 26, 2012

Tabahkan dia Ya Allah..



Tadi masa aku tengah mandi


Aku dengar bunyi macam cengkerik maen kejar kejar


Bila aku amati betul betul


Rupanya tak..itu bunyi orang sedang menangis


Orang kat sebelah shower aku 


Dia meraung kuat


Sama kuat dengan bunyi air dari shower dia


Aku boleh bayang dia sedang meraup muka kuat kuat


Kemudian menangis semahu mahunya


Mendengar ia


Aku terkedu..terkaku


Aku pula yang terhenti mandi


Aku biar air mencurah kena muka


Pedih mata aku


Aku teringat diri aku


Aku pernah menangis dalam shower suatu ketika dulu


Suatu waktu yang aku rasa aku sudah kehabisan cara


Lalu aku lepaskan derita dalam bilik air


Derita aku yang [ pause ]


Kalaulah gadis di sebelah ini sahabatku


Ingin sekali aku memeluknya erat


Biar kita menangis sama sama kawanku!


Andai dia orang asing..


Aku ingin tersenyum indah padanya


Biar dia sedar..


Dia masih dikelilingi orang orang yang suka menjaga tepi kainnya


Tapi sayang..


Aku hanya mampu berangan


Sebab di antara kami ada tembok keras gedabak ini


Dan situasinya tengah-mandi-pulak  =.='


Ya Allah..entah siapa gadis yang menangis ini


Tabahkan dia Ya Allah


Yang pasti..


Bila aku keluar dari shower


Dia belum lagi keluar


Dia masih menangis


Masih lagi dengan irama sedu yang sama


Wahai si cantik di dalam shower


Walau atas alasan apa sekalipun deritamu itu


Lepaskan..luahkan..


Andai itu yang mampu buat kau tersenyum kembali.





 Just look into your heart, Allah is there for you ;) 





13 comments:

Niza Romli said...

dapat bayangkan keadaan dia..mungkin hati betul2 terluka atau apa saja. sbb akk pun penah menangis macm tu...tumpang sedih ;(

dina kasyah said...

:: kak niza ::

sama la saya kak! dgr dia nanges rasa mcm nk nanges sekali..aduhai +__+

(✿◠‿◠) lolly_bies(◕‿◕✿) said...

saya kah? haha semalam baru nangis dlm shower igt kt si dia yg jauh kt sana..huhuuh
btw, harap2 dia yg menangis itu tabah

dina kasyah said...

:: lolly bies ::

yeah..hopefully dia kuat :)

yana halim said...

dina.... ye ke 'orang' yang menangis kat dalam tuh? wiiiiiii......

dina kasyah said...

:: yana halim ::

hahh sudah!! jangan kak...jangan!

Ika said...

semoga dia kuat utk hadapi ujian ni. :)

Miszyuyu said...

nice entry :")

Hai , my dear followers.. Yuyuk ada buat GA utk meraikan followers tersayang.. jom join <3 http://yuyukstandalone.blogspot.com/2012/03/yuyuk-1st-giveaway-sticky-post.html

cha zainol said...

aku pernah begitu, menages dalam shower.

Outbound Malang said...

salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
Hargailah hari kemarin,mimpikanlah hari esok, tetapi hiduplah untuk hari ini.,
ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

ninest123 said...

cheap oakley sunglasses, louis vuitton, kate spade outlet, oakley sunglasses, ugg boots, nike outlet, nike free, polo ralph lauren outlet, louis vuitton outlet, prada handbags, christian louboutin outlet, ray ban sunglasses, longchamp outlet, tiffany jewelry, ugg boots, chanel handbags, longchamp outlet, michael kors, louboutin pas cher, prada outlet, replica watches, nike free, louis vuitton outlet, longchamp, gucci outlet, oakley sunglasses, nike roshe run, longchamp pas cher, sac longchamp, air max, uggs on sale, tiffany and co, louboutin outlet, nike air max, louboutin, air jordan pas cher, polo ralph lauren outlet, louis vuitton, louis vuitton, tory burch outlet, nike air max, jordan shoes, ralph lauren pas cher, ray ban sunglasses, ray ban sunglasses, louboutin shoes, burberry, oakley sunglasses, replica watches, oakley sunglasses

ninest123 said...

true religion outlet, replica handbags, ralph lauren uk, tn pas cher, nike blazer, new balance pas cher, hollister, michael kors outlet, timberland, lululemon, hogan, lacoste pas cher, true religion jeans, north face, sac guess, kate spade handbags, coach purses, converse pas cher, ray ban uk, burberry outlet online, burberry, abercrombie and fitch, michael kors outlet, nike free run uk, michael kors, michael kors, air force, nike air max, hollister pas cher, michael kors, oakley pas cher, coach outlet, michael kors outlet, mulberry, vans pas cher, michael kors outlet, nike air max, nike roshe, nike air max, ray ban pas cher, hermes, ugg boots, vanessa bruno, true religion jeans, ugg boots, true religion jeans, north face, michael kors outlet, michael kors, coach outlet

ninest123 said...

lancel, jimmy choo shoes, hollister, timberland boots, ferragamo shoes, louboutin, mcm handbags, beats by dre, chi flat iron, nfl jerseys, babyliss, converse, oakley, bottega veneta, north face outlet, ghd, wedding dresses, vans, nike air max, baseball bats, valentino shoes, nike air max, hollister, birkin bag, gucci, giuseppe zanotti, ray ban, mac cosmetics, soccer shoes, celine handbags, instyler, mont blanc, converse outlet, new balance, soccer jerseys, p90x workout, vans shoes, abercrombie and fitch, nike trainers, asics running shoes, ralph lauren, reebok shoes, nike huarache, north face outlet, longchamp, nike roshe, herve leger, lululemon, iphone cases, insanity workout, hollister