Tuesday, January 1, 2013

Aku & 2013


Alhamdulillah. Masih punya nyawa dan iman di tahun baru. Selamat tahun baru semua!

Alhamdulillah jugak..semalam di kala detik 12 malam, sempat menyaksikan tembakan dan percikan bunga api di sekitar langit Kuala Lumpur. Indah. Walaupun hanya disaksikan dari balkoni rumah.

Bila semua orang sakan bercerita pasal azam tahun baru, maka secara automatiknya aku menjadi gedik jugak secara agresifnya untuk bercerita azam tahun baru.

Maka entri ini aku kira akan berjela jela. 

Tahun 2013 akan dijadikan tahun menghargai-dan-dihargai. phewwww..siap ada tema. hahahaha.

Menghargai diri sendiri. 
Menjadikan diri sendiri lebih istimewa. Bunyi macam bajet bagus =.=' kekeke~
Macam mana nak  buat diri sendiri jadi istimewa? walaupun memang dah istimewa ni eh ehhh
Mula mula sekali nak berperangai baik. taknak lagi marah marah. tak nak lagi mengeluh. tak nak lagi membebel.ok..

Akan belajar menerima kelebihan dan kekurangan diri sendiri. Belajar menghargai diri. Belajar menjadi diri sendiri. Belajar..belajar..

Nak berazam belajar bersungguh sungguh macam dah lapuk di usia sekarang. Kerana bila kita semakin membesar, mungkin jugak bermula dari kehidupan di tahap aku sekarang ini, bukan lagi nak berjaya dalam exam tapi nak berjaya dalam kehidupan. Nak cari apa yang patut kita cari dalam kehidupan pinjaman Allah SWT ini.

Menghargai Manusia Sekeliling.
Menghargai keluarga dan kawan kawan. Menjadikan mereka insan insan istimewa yang berada disekeliling aku. Wahai kawan, wahai kekasih, kalau selama ni korang dah rasa special, lagi aku nak buat korang rasa special gila gila.haha. Fatih, jangan tuntut.haha.

Dan bila kita belajar menghargai orang lain, maka automatiknya..diri kita juga akan dihargai :)

Terima kasih siapa siapa yang baca entri saya ini tanpa meninggalkan walau sebaris patah dan ayat. Moga 2013 mu indah!


9 comments:

puteri kasih said...

selamat tahun baru dina...semoga tercapai segala azam dan impian :)

dina kasyah said...

tengs kak putri!

fatih said...

aku;
yang kau bertembung di jalanan (selalu),
baru kau nampak dan mahu hargai.

terimalah kasihku atas penghargaan itu! :)

##aisy, tiba2 nak bermadah. :P

dina kasyah said...


ahhh madah apa ni? gelis gelis!

kahkah.

aku terima kasihmu :)

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

http://wisataoutboundmalang.com/

http://www.nolimitadventure.com/

Anonymous said...

Je travaille pour une entreprise qui fait défaut aux e-mails de certains de nos contacts avec les médias de nos postes Communiqué de presse de blog. Le principal problème Je suis en cours d'exécution en est de trouver un service qui ne nécessite pas d'opt-in. Est-ce que quelqu'un a des suggestions?.

ninest123 said...

cheap oakley sunglasses, louis vuitton, kate spade outlet, oakley sunglasses, ugg boots, nike outlet, nike free, polo ralph lauren outlet, louis vuitton outlet, prada handbags, christian louboutin outlet, ray ban sunglasses, longchamp outlet, tiffany jewelry, ugg boots, chanel handbags, longchamp outlet, michael kors, louboutin pas cher, prada outlet, replica watches, nike free, louis vuitton outlet, longchamp, gucci outlet, oakley sunglasses, nike roshe run, longchamp pas cher, sac longchamp, air max, uggs on sale, tiffany and co, louboutin outlet, nike air max, louboutin, air jordan pas cher, polo ralph lauren outlet, louis vuitton, louis vuitton, tory burch outlet, nike air max, jordan shoes, ralph lauren pas cher, ray ban sunglasses, ray ban sunglasses, louboutin shoes, burberry, oakley sunglasses, replica watches, oakley sunglasses

ninest123 said...

true religion outlet, replica handbags, ralph lauren uk, tn pas cher, nike blazer, new balance pas cher, hollister, michael kors outlet, timberland, lululemon, hogan, lacoste pas cher, true religion jeans, north face, sac guess, kate spade handbags, coach purses, converse pas cher, ray ban uk, burberry outlet online, burberry, abercrombie and fitch, michael kors outlet, nike free run uk, michael kors, michael kors, air force, nike air max, hollister pas cher, michael kors, oakley pas cher, coach outlet, michael kors outlet, mulberry, vans pas cher, michael kors outlet, nike air max, nike roshe, nike air max, ray ban pas cher, hermes, ugg boots, vanessa bruno, true religion jeans, ugg boots, true religion jeans, north face, michael kors outlet, michael kors, coach outlet

ninest123 said...

lancel, jimmy choo shoes, hollister, timberland boots, ferragamo shoes, louboutin, mcm handbags, beats by dre, chi flat iron, nfl jerseys, babyliss, converse, oakley, bottega veneta, north face outlet, ghd, wedding dresses, vans, nike air max, baseball bats, valentino shoes, nike air max, hollister, birkin bag, gucci, giuseppe zanotti, ray ban, mac cosmetics, soccer shoes, celine handbags, instyler, mont blanc, converse outlet, new balance, soccer jerseys, p90x workout, vans shoes, abercrombie and fitch, nike trainers, asics running shoes, ralph lauren, reebok shoes, nike huarache, north face outlet, longchamp, nike roshe, herve leger, lululemon, iphone cases, insanity workout, hollister