Sunday, December 2, 2012

Aku Perempuan Venus


Assalamualaikum..

Sape penah baca buku ni??

Tadaaa....



Men Are From Mars, Womens Are From Venus, karya John Gray. femes buku ni. tapi saya tak la baca buku versi bahasa inggeris ni.. gamaknya bertahun tahun baru habis..sis Fatihah je mampu baca haha. jadi saya baca versi bahasa melayu.ohh sopan gitu. hehe..buku ni saya beli masa pergi Ekspo Buku Islam, KL Sentral awal November lepas.


Buku ini sakan bercerita pasal lelaki dari Marikh dan perempuan dari Venus. Cara bagaimana nak membentuk hubungan yang baik antara lelaki dan perempuan ini. Masing masing dari planet yang tak sama, jadi perangai-emosi-kelebihan-kekurangan pun tak sama..bila bertemu lelaki dan perempuan ini maka banyak perkara perlu di samakan supaya kemesraan tercapai. ok sesuai sangat dibaca untuk orang yang nak kawen, dah kawen dan belum kawen macam saya. keke.

Saya bukan jenis orang yang suka baca buku motivasi bagai ni..tapi buku ni, terdetik nak beli sebab femes..dan teringin nak selongkar di mana punca kefemesan buku ini..tu je..dan untunglah berbaloi baloi..walaupun belum khatam.haha. serius tak bosan. sebab bagi saya gaya penulisan Dr John Gray ni sangat deep, orang kedah cakap menyelami habis habisan..hehe..dan tiap tiap kali saya baca memang rasa macam kena batang hidung. terasa John Gray ni bagi saya makan cili sekawah pun ada.haha. mujur belum kawen..baru tersedar bahawa banyak perkara kena dibetulkan, banyak benda kena belajar =.='

Tapi kelainan/perbezaan pasangan  itu yang membuatkan kita dan dia saling melengkapi sebenarnya!! kan??
 
Perempuan tidak faham bagaimana cara seorang lelaki berfikir dan lelaki pun tidak faham bagaimana cara seorang perempuan berfikir. Lelaki menjangkakan yang perempuan akan berfikir, berkomunikasi dan bertindak seperti lelaki manakala perempuan pula menjangkakan yang lelakii akan berfikir, berkomunikasi dan bertindak seperti perempuan. Mungkin kita lupa akan hakikat lelaki dan perempuan sememangnya berbeza. (John Gray : 1993). deep giler kan! hahaha
 


18 comments:

fatih said...

ehem2....

hnahdy said...

jarang beli buka english.huhu

dina kasyah said...

fatih > ehem kembali! haha..mesti dah khatam kan teah?!

hnahdy > sama! ni pun baca versi melayu hahah

puteri kasih said...

nak pinjam :P hehe

Crack said...

Petikan ayat dari John Gray tuh...sangat tepat.

dina kasyah said...

puteri kasih > nak pinjam? singgit!

crack > kan! tu baru petikan ayat tu..klu baca satu buku..setiap isu mmg dia kupas secara detail dan betul.

Cinta Misteri said...

Hahaha.. Terkenang jap.
CiM baca buku ni lama dulu, mmg baca sbb nk tau perangai pelik lelaki. Mereka mmg sgt pelik dn kdg kala menyakitkn hati, tp pd mereka...bila masa dia ada sakitkn hati kita? Huh!
Selamat brgelak ketawa

puteri kasih said...

singgit je eh? :P meh pos cepat..nanti akak pos singgit :P hahaha

yana halim said...

tu la...kalau dah kawen nanti, faham2 sendiri le. hehe

Crack said...

Singgit? nak jugak!! :)

dina kasyah said...


Cinta Misteri > ahaha! terkenang ap tu kak niena? susah kan nak faham dorang..kena pandai2 wujudkan keserasianlah hehe

Yana Halim > bila nak kawen ni ahhhhhh!!

dina kasyah said...


Puteri Kasih & crack > klu bab kak putri dina xkesah singgit ke x..crack ni..no no no..sepuluh hengget!!

kaishin said...

cam menarik jer, nak pinjam juga lah ;)

kaishin said...

cam menarik jer, nak pinjam juga lah ;)

dina kasyah said...

kaishin > ewahhh! nak jugak?? nak join kak putri dgn crack lettew haha

ninest123 said...

cheap oakley sunglasses, louis vuitton, kate spade outlet, oakley sunglasses, ugg boots, nike outlet, nike free, polo ralph lauren outlet, louis vuitton outlet, prada handbags, christian louboutin outlet, ray ban sunglasses, longchamp outlet, tiffany jewelry, ugg boots, chanel handbags, longchamp outlet, michael kors, louboutin pas cher, prada outlet, replica watches, nike free, louis vuitton outlet, longchamp, gucci outlet, oakley sunglasses, nike roshe run, longchamp pas cher, sac longchamp, air max, uggs on sale, tiffany and co, louboutin outlet, nike air max, louboutin, air jordan pas cher, polo ralph lauren outlet, louis vuitton, louis vuitton, tory burch outlet, nike air max, jordan shoes, ralph lauren pas cher, ray ban sunglasses, ray ban sunglasses, louboutin shoes, burberry, oakley sunglasses, replica watches, oakley sunglasses

ninest123 said...

true religion outlet, replica handbags, ralph lauren uk, tn pas cher, nike blazer, new balance pas cher, hollister, michael kors outlet, timberland, lululemon, hogan, lacoste pas cher, true religion jeans, north face, sac guess, kate spade handbags, coach purses, converse pas cher, ray ban uk, burberry outlet online, burberry, abercrombie and fitch, michael kors outlet, nike free run uk, michael kors, michael kors, air force, nike air max, hollister pas cher, michael kors, oakley pas cher, coach outlet, michael kors outlet, mulberry, vans pas cher, michael kors outlet, nike air max, nike roshe, nike air max, ray ban pas cher, hermes, ugg boots, vanessa bruno, true religion jeans, ugg boots, true religion jeans, north face, michael kors outlet, michael kors, coach outlet

ninest123 said...

lancel, jimmy choo shoes, hollister, timberland boots, ferragamo shoes, louboutin, mcm handbags, beats by dre, chi flat iron, nfl jerseys, babyliss, converse, oakley, bottega veneta, north face outlet, ghd, wedding dresses, vans, nike air max, baseball bats, valentino shoes, nike air max, hollister, birkin bag, gucci, giuseppe zanotti, ray ban, mac cosmetics, soccer shoes, celine handbags, instyler, mont blanc, converse outlet, new balance, soccer jerseys, p90x workout, vans shoes, abercrombie and fitch, nike trainers, asics running shoes, ralph lauren, reebok shoes, nike huarache, north face outlet, longchamp, nike roshe, herve leger, lululemon, iphone cases, insanity workout, hollister