Thursday, May 5, 2011

biarlah! asal aku bahagia.



semalam kak nana call. masa tu dah lah tengah haru gelak sorangII layan show jozan, maharaja lawak. memang lawak lah! orang laen dah sebulan gelak, aku baru semalam nak gelak. well, aku ngaku laa..aku memang kalah katak bawah daun pisang, memang slow la kalau nak ambik tahu babII hiburan semasa kat malaysia ni. jarang kot nak hadap tb, or even online show. ceh, gaya macam nak kata suka sangat hadap buku lah..eh, tak de lah.aku suka baca buku, bukan hadap buku. riak kan aku.

kak nana kata nak datang KL. hujung minggu ni. kak nana tu kakak aku.

kak nana : dik, akak nak turun KL sabtu ni. datang jemput kat KL sentral.

aku : oke. sorang ke? [ kak nana dah pernah inform aku, cuma dia belum konfem bila, so bila beliau call balik semalam aku tak de sebab lah kan nak buat riak terkejut terkejang ke]

kak nana : Yup. singgah rumah kawan dulu kat Shah Alam.

aku : oke.

kak nana : nanti teman jalan beli hadiah kat mak.

aku : oke.

kak nana : nanti akak nak tumpang tido bilik tau!

aku : oke.

banyak oke je aku. sebab semua benda kak nana dah pernah bagitahu. tadah je lah telinga dengar beliau buat ulangan suara. kang kata woiii, bape kali nak cakap daa..dapat sudah pangkat adik derhaka.naya je. mata masih hadap jozan buat lawak.

kak nana : oke. make sure hujung minggu nih free oke?

aku : ek?

kak nana : make sure kerja semua siap before hari sabtu ya!

aku : insyaAllah. tak sure lagi pasal mee...

kak nana : see..short sem pun still ada meeting ke? dah.nanti apa2 hal akak call balik oke.

aku : oke!! bye kak!!

oke.jadinya sabtu ahad nih kena free kan untuk akak. kakak aku sorang tu je pun. hehehee.aku nih memang workaholic sikit. kerja memang bertimbun. sejak awal sem memang keja aku masuk meeting, buat program, buat part tyme, dah lah kelas isnin-sabtu. ahad je free, ahad tu lah nak qada tido, nak buat assignment, nak baca buku, nak fikir pasal program. famili semua faham dah aku nih asyik sibuk..termasuk lah kakak aku itu. aku bukan orang yang suka duduk diam. sebab itulah sem lepas boleh ambik risiko masuk pilihan raya nak pegang jawatan pasal pun. alhamdulillah.rezeki aku disitu, so kerja memang konfem banyak lah kan. memang la stress, tapi aku suka. aku lagi tak suka kalau hujung minggu aku langsung xde benda nak buat. tapi setakat nih alhamdulillah..aku boleh carry lagi. dengan jam kredit tahap bertimbun, assignment berkawahII, tapi not bad,aku bahagia.

No comments: