Monday, July 11, 2011

Cita Cita Si Anak Kecil




Cita Cita Si Anak Kecil
[ sila baca dengan kuat gaya berdongdang ngajat tampi versi pantun ]



Masa aku kecil dulu
Apa je benda yang aku tahu??
Cakap pun berterabur nahu
Memang maen redah je aku tahu

Bila cikgu tanya apa cita cita aku
Aku jawab nak jadi cikgu
Cikgu tanya kenapa begitu?
Sebab ibu ayah aku cikgu +__+

Besar sikit mula tanam impian baru
Lagi cikgu tanya apa cita cita kamu
"Jurutera cikgu!!" tanpa ragu ragu
Padahal tiru budak sebelah meja aku +_____+

Bila dah pandai calit gincu
Mula la buat perangai macam hantu
Jenuh kena basuh dengan mak aku
Memang dasar tak mahu fikir hala tuju



Banyak masa dah berlalu
Kegagalan buat aku makin kuat tempuh hari baru
Akan tiba suatu waktu
Akan kubuktikan siapa aku

Sekarang dah masuk u
Doakan aku
Untuk aku terus maju
Sampai termakbul harapan ayah ibuku..

Aaamin..bersama samalah kita berjuang sahabat sahabat ku!!


****************

MUZ, kawanku
Ini bukan lirik lagu
Ini tanda maaf dari aku
Pasal tak join segmen yang hari tu
Tenkiu!!

Angkat tangan siapa yang mulutnya sudah makin mancung muncung? hehheehe~

SEGMEN BERSAMA MUZ : CITA CITA SI ANAK KECIL



klik banner utk terjah ke belog muz.
terima kasih :)


13 comments:

shedameor said...

haha, bestnya. ni pantun ke puisi ? :P

Edina Kasyah said...

syair. hahhaha~ sy pun xtau lah!

muz said...

hehe, ne entry paling best aku baca...

thx edina for join... :)

Edina Kasyah said...

as ur pleasure =) tada hal! heheheh~

Niena Pengembara Ilahi said...

wahh siap bersyair plak.. moga berjaya ye!

Edina Kasyah said...

Hahha..xdelah.suke2 je tuh..nwy,tnks!

WuMing said...

Gambar masa konvo ker?

Edina Kasyah said...

konvo form five actually.hehhe~

KimiCnoL said...

wargh,pndai bersyair ye..hehe ;D

Edina Kasyah said...

boleh la kan sikit2..:)

ku-cit said...

form5 pon ada konvo ehh??? naper time kita dulu tade??? ehehehe

Edina Kasyah said...

ehehhe~~ kite dulu mrsm :)

ida ladida said...

impian setinggi gunung atau seluas banjaran...tiada yg mustahil...selagi kite berdiri atas tiket berjuang.yeeaaahhhh!!